Countdown di fine anno. Meno 2: Ritorni Eccellenti

Abbiamo deciso di accompagnarvi al 2015 con uno speciale countdown che ripercorrerà alcuni dei momenti più rilevanti nel 2014 dello sneakergame. Non c’è un leitmotiv preciso, non sarà la canonica Top 10, solo la riunione delle nostre teste bacate nel discutere su cosa ci è piaciuto e cosa no delle produzioni dell’anno che volge al termine.

We decided to wait the 2015 with a special countdown in which we’ll analyze the most relevant moments on the 2014 of the sneakergame. We don’t have worked in a specific manner, this is just the product of our brainstorming on what we liked and what we don’t liked of this year.

Il 2014 è stato anche l’anno di due epici ritorni, cui la nostra redazione è legata non solo (ed evidentemente) come sneakerhead, ma anche per ragioni “personali”.
La prima l’abbiamo cavalcata in tutte le maniere, l’abbiamo gustata in tutte le salse; a fare da Colonne d’Ercole le cw OG del ritorno ufficiale di Gennaio ed i makeup bianco sporco visti in questi giorni, che si volevano avvicinare ancor più all’OG; in mezzo collabo di ogni genus et species, da quelle che la personalizzavano appena a quelle che la stravolgevano in toto (do you remember the japanese designers?). Non possiamo dimenticare Pharrell che ne ha ispirato 280 varianti in uno schiocco di dita né il “gioco di nomi” con “American Dad.”
La Stan Smith ci è mancata, l’hype è stato creato, è tornata ed ha spaccato! Se proprio vogliamo fare i precisini e gli spilorci, il prezzo delle GR poteva essere un po’ più circoscritto, ma un po’ di sfarzo tutto sommato se lo meritava!

In this 2014 we have also witnessed the epic return of two shoes to which we feel attached not only, of course, as sneakerheads, but also for personal reasons.
The first one: we have seen it, talked about it, showed it from every perspective. It started with the OG colorway for its official return last January, together with the off-white makeups appeared in these last days, aiming to get even closer to the OG version. In between, we saw collaborations of any kind, from the lightest edits to the most extreme makeovers (do you remember Japanese designers?), without forgetting to mention Pharrell Williams, who overnight created a zillion versions, and the funny name-sharing with Stan Smith from American Dad.
We had been missing the Stan Smiths, the hype has been pumped up, they came back and they rocked! Our only remark could be about the retail price, maybe a bit too high…but after all the Stan Smiths deserved a bit of glitz, and we don’t like to play the penny-pinchers.

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Il secondo comeback è stato il nostro coup de téâtre del 2014, l’averlo anticipato ci ha dato un eco mondiale di cui continuiamo a vantarci, ma che è diventato spinta per offrirvi ogni giorno un prodotto migliore.
Finito l’ego trip, torniamo a lei, la Nike Air Command Force: la sneaker dell’Ammiraglio Robinson, la sneaker di “White Man Can Jump”, la risposta Swoosh al Pump del Vettore è rinata quest’anno per soddisfare la nostalgia 90s degli sneaker-addict d’antan.
Permetteteci un po’ di razionalità anche in questo caso: la cw Volt, la prima, avrebbe dovuto spaccare lo sneakerworld, che invece è rimasto intero e non è stato scalfito nemmeno dalla colorway Spurs; nessun sold-out immediato come la sacralità del ritorno avrebbe richiesto, full-size run che si trovano ancora un po’ ovunque. Forse la spiegazione sta in quanto detto prima: quella della Air Command Force era una rinascita voluta soprattutto dagli appassionati della prima ora, che ad oggi rappresentano una percentuale irrisoria dello sneakergame. Voi che pensate a riguardo? Noi intanto ce la godiamo ed aspettiamo le cw del 2015!

The second comeback we want to remember is also our best shot of the year, from an editorial point of view: we managed to say it before anyone else and this has given us a worldwide echo that’s still resounding – this is not something to brag about, but something that drives us to provide better news day after day.
Enough with ego-tripping, let’s go back to the shoe, the Nike Air Command Force: the one worn by David “The Admiral” Robinson, the one showed in “White Men Can’t Jump”, Nike’s answer to the Reebok Pumps, which came back this year to fulfill the 90’s nostalgia of the older sneakerheads.
Let’s analyze its return a bit more rationally: the first Volt colorway should have been sweeping the sneaker market, which instead reacted quite passively and didn’t respond enthusiastically even to the second version, the Spurs colorway. No instant sell-outs, as it could have been expected, and full size runs are still available in almost every shop – now, even on sale. The reason of this could be related to what we said just before: the return of the Command Force was awaited only from the older part of the sneakerhead audience, those who lived the 90’s as teenagers and who nowadays represent only the smaller share of the whole market. What do you think? In the meanwhile, we eagerly wait for the 2015 colorways!

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